Pages

ASK ME .......fill in the boxes with your questions. InsyaAllah, get the answer within 48 hours!

Name:
Email Address:
Kategori Pembaca Pelajar saya
Remaja / Pelajar
Belia / Penuntut IPT
Dewasa
Warga Pendidikan
Komen dan Cadangan penambahbaikan blog.
Kongsikan apa-apa sahaja. Utarakan soalan anda. InsyaAllah, saya akan berusaha menjawabnya.

This contact form was created by Freedback.

Berpindah-MOVING-

assalamualaikum.

Bermula Januari 2012, anwarjauhari telah menjadikan blog http://cikguhairul.blogspot.com sebagai laman utama.

Justeru, laman anwaruitm ini hanya akan digunakan bagi memuatkan entri tahap tinggi yang tidak sesuai dimuatkan di dalam blog cikguhairul.

Walaupun begitu, setiap komen dan maklumbalas (borang freedback) yang pengunjung tinggalkan tetap saya berikan perhatian.InsyaAllah.

Wednesday, December 24, 2008

TAMAT Sukan universiti asia 2008


asean university games 2008


alhamdulillah
tamat akhirnya sukan universiti asia ni...
ada banyak perkara yang boleh diceritakan. tapi buat masa ni belum sempat lg nak tuls panjang-panjang. tamt sahaja SUA, saya terpaksa buat persiapan untuk Kem Lepasan SPM yang akan berlangsung 26dis-28dis ni.

untuk pengetahuan, dalam SUA kali ini pasukan saya** terlibat sebagai urusetia kecil keselamatan. bertugas seperti UNIT KESELAMATAN di UiTM ( spot check kes h/p hilang,kawal bas, marshal konvoi UiTM dan crowd control), juga membantu URUSETIA ( spot check bilik, sentry pagi hingga malam, bantuan unit MEDIC) dan bekerjasama dengan pasukan RELA (crowd control di stadium Nasional dan stadium Putra semasa perasmian dan penutup ).
**38 Komander KESATRIA UiTM Shah Alam + 40 Komander KESATRIA UiTM Kampus Arau.

mcam macam perkara baru yang saya dapat...tak salah jika saya katakan tak rugi terlibat dengan SUA kali ini. walaupun kekuatan dari Komander Shah Alam tak ramai (majoriti menyertai JAMBORI KOMANDER KESATRIA di UiTM MELAKA), tapi dengan bantuan daripada komander Perlis, RELA, kerjasama baik dengan pegawai keselamatan kompleks sukan Negara dan sekarelawan dari UPNM (jawatankuasa induk keselamatan untuk SUA 2008) amanah yang dipikul berjaya kami laksanakan.

sementara tu, saya letak link yangberkaitan dengan SUA ni dahulu.

1-kenangan terindah oleh Atiqah UiTM-sukrelawan perasmian
2. entry AUG oleh syafiq UPNM-takraw dan perasmian
3. muhammadamirulhafiz dari UPNM-perasmian
4-nanako-pasukan sorak
5-kedudukan pingat-fireroll
6-afad -pelari SUA
7-ada pelancaran lagu SUA rupanya...-UMP
sebenarnya ada ramai lagi...cuma saya tak jumpa blog mereka...kalau sesiapa terjumpa, linkkan ke sini ye..

sepanjang SUA ni antara pengajaran dan pengalaman yang saya berjaya kutip adalah
1: sukarelawn UiTM berlatih selama sebulan, dan tidak berpeluang balik bercuti, termasuk balik raya haji semata-mata untuk latihan perasmian. hasilnya alahamdulillah ,seperti yang anda lihat di kaca tv(dalam you tube pun ada). memang menyeksakan. TIADA JALAN PINTAS MENUJU KEJAYAAN.
perasmian
edisi mawi
bunga api
rasanya ada banyak lagi dalam you tube atau dalam web lain, cuma belum jumpa sahaja...

2-kerjasama daripada pelbagai pihak amat mengagumkan saya. bayangkan, seluruh IPT memberi kerjasama . contohnya UiTM uruskan perasmiandan penutup. UKM uruskan volunteer, UMP uruskan maskot, lagu dll, UM uruskan medical tem, UUm uruskan sekreteriat, UIAM uruskan teknikal, UTM uruskan atlet, UNIMAS jaga hadiah, dan banyak lagi la....penat nak taip.... walaupun ada yang kata, bayak sangat kapten dan jadi kucar kacir, tapi saya lihat ini satu kerjasama yang baik....(teringat peristiwa 6 orang pelajar UPNM datang sewaktu sesi taklimat berpuluh-puluh RELA, KOMANDER dan PENGAWAL di dataran keris terbalik)

3- untuk menjadi pasukan yang hebat , jangan sesekali abaikan sesi taaruf dan semangat kerjasama. ini terbukti apabila berlaku konflik dalam pasukan kami. bagi saya pekara itu tidak seharusnya terjadi jika awal-awal lagi ditangani.

4. kepuasan dan apa yang kita dapat tidak dapat dibandingan dengan bayaran yang akan diterima. dengar kata kawan-kawan pasukan sorak mendapat elaun rm300. sukarelawan UiTM dijanjikan sekitar rm 100. tapi kepuasan, dan ilmu serta pengalaman bagi saya lebih bernilai...




dan dalam senyap-senyap, laman web BOMBA UiTM yang baru hampir siap.ia bakal menggantikan blog BOMBA UiTM yang lama.

ni saya dapat dari pensyarah
doakan perjalanan KEM LEPASAN SPM berjalan lancar...

1 comment:

budaksua08 said...

mu kt cni rupanya... heheee....