Pages

ASK ME .......fill in the boxes with your questions. InsyaAllah, get the answer within 48 hours!

Name:
Email Address:
Kategori Pembaca Pelajar saya
Remaja / Pelajar
Belia / Penuntut IPT
Dewasa
Warga Pendidikan
Komen dan Cadangan penambahbaikan blog.
Kongsikan apa-apa sahaja. Utarakan soalan anda. InsyaAllah, saya akan berusaha menjawabnya.

This contact form was created by Freedback.

Berpindah-MOVING-

assalamualaikum.

Bermula Januari 2012, anwarjauhari telah menjadikan blog http://cikguhairul.blogspot.com sebagai laman utama.

Justeru, laman anwaruitm ini hanya akan digunakan bagi memuatkan entri tahap tinggi yang tidak sesuai dimuatkan di dalam blog cikguhairul.

Walaupun begitu, setiap komen dan maklumbalas (borang freedback) yang pengunjung tinggalkan tetap saya berikan perhatian.InsyaAllah.

Monday, September 14, 2009

tawaran SKP konvokesyen UiTM ke 71

assalamualaikum

saya diarahkan untuk mencari seramai 30 orang pelajar untuk skim khidmat pelajar istiadat konvokesyen ke 71 UiTM.

keterangan:
tarikh istiadat: 15-27 oktober
tarikh bertugas: 10-30 oktober
bayaran: RM4 sejam
Pihak terlibat: unit pengurusan rekod dan konvokesyen (urusetia), membantu unit
keselamatan, membantu unit kesihatan.

Tugasan (tertakluk perubahan):
mengurus jubah, mengagih jubah, mengurus aturan graduan,
memeriksa sahsiah graduan, membantu unit keselamatan, urusan bas
dan parking, memeriksa suhu graduan, mengawak pergerakan ibubapa
graduan , menguruskan skroll, tuntutan skroll dan sebagainya..

kelebihan; pengalaman bertugas dengan UiTM., berinteraksi dengan graduan
dan ibubapa graduan, makanan sepanjang bertugas disediakan.

sangat-sangat diperlukan. saya perlu cari 30 orang. dan tolong hubungi saya segera...sebelum 20 sept.

H.anwar
013-6607046
anwaruitm@hotmail.com
cahayaintan@yahoo.com.my
www.anwaruitm.blogspot.com

Tuesday, September 08, 2009

REHLAH MASHI BADAR AL-KUBRA dan IFTAR JAMAIE

Salam.
Untuk hebahan dan pengetahuan pihak yang berkenaan,

11 sept09
Berbuka bersama SMKSI"Iftar jamaie dan solat Hajat"

(PIHAK YANG INGIN MENAJA DIALU-ALUKAN)
5.00 -pendaftaran pelajar
         -penyampaian sumbangan hari raya
         -ucapan pengetua
7.00-persediaan berbuka puasa
         -solat maghrib,
          -solat hajat,
          -kuliah motivasi SPM, PMR
         -solat terawikh

12sept09

MAJLIS KHATAM AL-QURAN KOMANDER KESATRIA (IHYA' RAMADHAN)

tentatif:

(JEMPUTAN TERBUKA)
5.00-majlis khatam al quran
6.30-Ucapan persamian
       -persediaan berbuka
7.18-berbuka puasa
       -solat maghrib
       -solat isya'
        -solat tarawikh
      -moreh

(bacaan al-quran telah disempurnakan oleh setiap komander secara bertadarus mengikut bilik masing-masing)

(JEMPUTAN UMUM: wanita sahaja)
REHLAH MASHI BADAR AL-KUBRA dan IFTAR JAMAIE
BELIAWANIS PEMBINA

anjuran bersama Exco Kerohanian SMF Perakaunan, UiTM SHAH ALAM
TEMPAT: SEKITAR UiTM Shah Alam
berkumpul di bustop Kolej Teratai jam 5 ptg)

Tarikh: 12 Sept 2009 (Sabtu)
Tentatif:
5.00 pm berkumpul di bustop Kolej Teratai
5.30 pm bergerak berjalan kaki melalui checkpoint dan berakhir di Pusat Sukan
6.00 pm perbincangan soalan kuiz, tazkirah oleh ahli PEMBINA, ma'thurat dan Iftar jamaie.
7.30 pm Solat Maghrib berjemaah di Pusat Sukan, makan malam dan bersurai.


Makanan: POTLUCK.
Bayaran: tiada.
Peralatan: Ma'thurat, Al-Qur'an, Telekung dan rujukan Sirah Nabawiyah.


Untuk pertanyaan:

hairul anuar 0136607046
Ukht Nor Hismalisa 0136618698
Ukht Fatimah 0136287224 (pengarah projek)
Ukht Khairunnisa 0133269320

Objektif Khusus Program:

1. Melonjakkan nama PEMBINA di UiTM Shah Alam
2. Mengumpulkan semula ahli dan sukarelawan PEMBINA.
3. Menghayati Ramadhan secara kelompok (jamaie).

Objektif Umum Program:

1. Menghayati Sirah Badar al-Kubra.
2. Melatih beliawanis menjadi lebih kental fizikal, mental dan emosi.

Rasional tempat: Kawasan yang akan dilalui berbukit dan jarak yang jauh.

(rehlah badar adalah jemputan terbuka kepada semua ..sila hubungi untuk tempahan tempat)
===TAJAAN DIALU-ALUKAN==)

Sunday, September 06, 2009

Barisan Guru-guru SMK Sri Istana, Klang


www.anwaruitm.com

www.kemsmksi.blogspot.com
hampir seminggu tak update blog.

esok cuti nuzul quran, ada tuisyen UPSR fasa terakhir untuk anak k asmawati...semoga dapat 5A Amin...

harini 6sept. cuti.
tapi sepanjang hari aku terpaksa bertapa di dalam bilik. misi:
1-siapkan VCD kem perkhemahan kokurikulum SMKSI (dah 3 malam tak tidur keranannya)
2-siapkan juga DVD kem yang sama.
3-siapkan juga movie untuk PERKAD SMKSI, Bomba, EDU dan PASKAD..
*status bilik dah macam tongkang karam dengan muatan cd dan vcd kosong seperti kilang cetak rompak yang digeledah KDNK..*

beberapa link berjaya di update:


  • Kompeni Bomba UiTM
  • Kompeni C

  • K Yut-Fairuz
  • K naquib-shukri
  • K Azrul-FC UiTM
  • K Bobo-Nazmi


  • K ammar mustafa
  • K asak-afdhal
  • UiTM PBSMCT


    5sept.
    sama jugak, bertungkus lumus dengan projek cd dan vcd tu....dah seminggu merana...tidur tak menentu, makan kelam kabut. harini berbuka di kedai cd PKNS, seolah-olah orang yang tak kesah waktu tu waktu buka puasa. hari ini tak menjamah nasi pun...semalam timbang berat tinggal 44kg...

    4sept,
    hari terakhir praktikal. perkara yang tak sepatutnya berlaku namun telah berlaku:
    -penolong kanan misscall 6 kali, sebab lambat masuk kelas relief....maaf SMKSI
    -guru-guru sesi petang beri hadiah, sedangkan aku adalah guru sesi pagi....dan sepatutnya kami yang beri hadiah kepada mereka....tapi apa pun ..terima kasih..SMKSI memang best!
    -kelas kelam kabut, classroom amanagement fail...

    3sept'
    hari paling menyedihkan:
    -classroom management HANCUR...tak tahulah kenapa semua ini berlaku saat minggu terakhir di SMKSI...namun, dalam hati terdetik gambaran bahawa"aku seolah-olah cikgu yang masih belum bersedia ntuk menjadi guru cemerlang'-Kalau guru kokurikulum, ok dah...cikgu disiplin, mungkin takde harapan...(tapi aku target nak merasa jawatan guru disiplin...INSYAALLAH)

    2 sept,
    hanya ada kelas PJPK...seperti biasa, tak ada apa yang nak dibuat dengan pelajar kelas ni. kemahairan komunikasi aku masih kurang, masih perlu berlatih supaya boleh mempengaqruhi manusia dengan kaedah 'Neurolinguistik'. tidak dinafikan, aku terlatih dengan kaedah dutonomi, tetapi kaedah parenting masih lemah.


    1sept,
    selasa pertama selepas cuti sekolah "eh, awak ada lagi ke? ingatkan dah abis...?"...4-5orng tanya soalan yang sama. ..(rasa segan pilak datang sekolah dalam keadaan macam tu)...


    --kenapa tamat praktikal, hidup jadi tidak menentu,? peranncangan berterabur....perlu format balik diri ini...

    MISI untuk minggu depan
    {isnin}
    1-tuisyen fasa akhir upsr k asma
    2-pulang buku teks sarkofi k mawar
    3-meeting post praktikum edu uitm
    4-siri akhir journal praktikum
    5-jemputan buka puasa yayasan restu/ terawikh y restu.
    6-target juzuk17

    {selasa}
    1-hantar semua vcd dan dvd kem
    2-hantar vcd perkad
    3-push sekolah keluarkan sijil kem komander
    4-latih pasukan nasyid sekolah
    5-post praktikum
    6-tandatangan dekan untuk borang skp Knvo UiTM 71
    7-meeting hi tea anugerah dekan
    8-ihya' intec
    9-target juzuk 18

    {rabu}
    1-post praktikum
    2-latihan nasyid
    3-jadual bilal tarawikh
    4-target juzuk 19


    {khamis}
    1-jadual imam terawikh s17
    2-target juzuk 20
    3-selia bazar ramadhan GPMS dan Latipah



    {jumaat}
    1-jadual imam s17
    2-bantu majlis buka puasa smksi
    6-TARGET juzuk 21
    7-sempurnakan siri latihan muazzin terawikh