Pages

ASK ME .......fill in the boxes with your questions. InsyaAllah, get the answer within 48 hours!

Name:
Email Address:
Kategori Pembaca Pelajar saya
Remaja / Pelajar
Belia / Penuntut IPT
Dewasa
Warga Pendidikan
Komen dan Cadangan penambahbaikan blog.
Kongsikan apa-apa sahaja. Utarakan soalan anda. InsyaAllah, saya akan berusaha menjawabnya.

This contact form was created by Freedback.

Berpindah-MOVING-

assalamualaikum.

Bermula Januari 2012, anwarjauhari telah menjadikan blog http://cikguhairul.blogspot.com sebagai laman utama.

Justeru, laman anwaruitm ini hanya akan digunakan bagi memuatkan entri tahap tinggi yang tidak sesuai dimuatkan di dalam blog cikguhairul.

Walaupun begitu, setiap komen dan maklumbalas (borang freedback) yang pengunjung tinggalkan tetap saya berikan perhatian.InsyaAllah.

Tuesday, December 04, 2007

Hari AIDS sedunia = 1 dec

tambahkan ilmu mengenai AIDS. mungkin kita rasa kempen kesedaran AIDS tidak perlu dan tidak penting. Saya juga berpendapat begitu , namun sedar atau tidak virus ini menular tanpa mengira mangsa.
jangan anggap semua yang menghidap HIV ini adalah insan yang keji, kerana HIV adalah virus, dan AIDS adalah natijah virus tersebut.

Kempen sebegini bagi saya lebih berkesan apabila pendekatan agama digunakan, menelusuri aspek akhlak islam. Namun, tiada sebab untuk kita menghalang diri kita untuk mendapat ilmu berkenaan makhluk ciptaan Allah yang berbentuk virus ini.


minggu ini saya telah tambah beberapa link yang menarik dan berguna (bagi sayala he he)....
walaupun asalnya ingin memberi ulasan tentang isu terkini, tetapi rasanya isu itu terlalu berat dan bahaya untuk di ulas.



1 comment:

ilmu pelet said...

Terus kembangkan ya isinya....
Pengetahuan tentang AIDS semoga membuka wawasan kita semua, agar para suami tak mudah selingkuh...!!!