Pages

ASK ME .......fill in the boxes with your questions. InsyaAllah, get the answer within 48 hours!

Name:
Email Address:
Kategori Pembaca Pelajar saya
Remaja / Pelajar
Belia / Penuntut IPT
Dewasa
Warga Pendidikan
Komen dan Cadangan penambahbaikan blog.
Kongsikan apa-apa sahaja. Utarakan soalan anda. InsyaAllah, saya akan berusaha menjawabnya.

This contact form was created by Freedback.

Berpindah-MOVING-

assalamualaikum.

Bermula Januari 2012, anwarjauhari telah menjadikan blog http://cikguhairul.blogspot.com sebagai laman utama.

Justeru, laman anwaruitm ini hanya akan digunakan bagi memuatkan entri tahap tinggi yang tidak sesuai dimuatkan di dalam blog cikguhairul.

Walaupun begitu, setiap komen dan maklumbalas (borang freedback) yang pengunjung tinggalkan tetap saya berikan perhatian.InsyaAllah.

Tuesday, June 16, 2009

SMKSI/002-hari kedua cikgu hairul

harini dapat 3 kelas relief. maknanya 6masa. kelas 3E/F, kelas 3G dan kelas 3B.


3ENAU/FIR
-kelas campuran, dan seperti biasa, ada beberapa kelompok terbentuk apabila cikgu relief masuk. 1.pelajar melayu dan kumpulannya.2, pelajar cina dan kumpulannya.3, pelajar india dan kumpulannya.4. beberapa pelajar senyap yang buat jkerja sendiri.
- aktiviti: soalan IQ, dan seperti biasa beberapa kelompok memberi kerjasama, kelompok lain acuh tak acuh...
-akhirnya kelas dibiarkan untuk membuat kerja mereka sendiri....(sebenarnya dalam hati dah tepu nak cari idea nak tarik attention mereka) mintk-mintaklah perkara begini tak berlaku dalam kelas sains esok...

3 GAHARU
- ni kelas hujung. 17 pelajar aje...x tahulah mereka lari keluar atau memang banyak tu aje....tapi sah, tak ada perempuan.
-yang seronoknya, kelas ni sangat memberi kerjasama dengan aktiviti yang saya sediakan. walaupun dalam kategori kelas hujungm, namun jangan lupa MULTIPLE INTELLIGEN yang mereka ada...
-walaupun kelas hujung, tapi saya sebagai cikgu sejuk hati melihat mereka bersmangat menyelesaikan tugasan...rasa nak masuk kelas mereka lagi...(dulu hanya dengar2 sahaja tentang menjaga hati guru, kali ni barulah faham perkara tu=saya sebagai guru nampak potensi mereka, walaupun bukan dalam akademik))

3 BERINGIN
-ni kategori kelas pandai, tapi saya x dapat buat banyak aktiviti. beri peluang untuk mereka siapkan folio geografi.cuma buat aktiviti secara individu untuk selami latar belakang mereka.
-

hari ini saya berasa puas kerana merasa semua kelas(B,C,D,E,F,G). walaupun relief, tetapi secara tak langsung dapat memahami karakter mereka secara umum. (ops lupa..kelas A belum lagi)

tetepi saya masih terfikir, bagaimana untuk mnguasai pelajar bukan Melayu ni...ada sesiapa nak kongsi idea?

No comments: