Pages

ASK ME .......fill in the boxes with your questions. InsyaAllah, get the answer within 48 hours!

Name:
Email Address:
Kategori Pembaca Pelajar saya
Remaja / Pelajar
Belia / Penuntut IPT
Dewasa
Warga Pendidikan
Komen dan Cadangan penambahbaikan blog.
Kongsikan apa-apa sahaja. Utarakan soalan anda. InsyaAllah, saya akan berusaha menjawabnya.

This contact form was created by Freedback.

Berpindah-MOVING-

assalamualaikum.

Bermula Januari 2012, anwarjauhari telah menjadikan blog http://cikguhairul.blogspot.com sebagai laman utama.

Justeru, laman anwaruitm ini hanya akan digunakan bagi memuatkan entri tahap tinggi yang tidak sesuai dimuatkan di dalam blog cikguhairul.

Walaupun begitu, setiap komen dan maklumbalas (borang freedback) yang pengunjung tinggalkan tetap saya berikan perhatian.InsyaAllah.

Wednesday, June 17, 2009

SMKSI/003: hanya 2 kelas relief hari ini.

waktu pertama relief kelas BM kelas 2Beringin. pernah masuk untuk relief kelas ini sebelum ini. jadi aktiviti diteruskan dengan beberapa soalan IQ yang agak mencabar. pelajar yang sebelum ni main UNO dalam kelas mula berinteraksi dengan cikgu. mungkin dia tahu hari ini cikgu ada sesuatu untuk mereka.

perjalanan kelas lancar, dan semua memberi kerjasama. cikgu puas hati kerana berjaya mengawal kelas. mungkin kali pertama masuk, pelajar belum bersedia menerima cikgu baru. tetapi lama kelamaan, mereka akan beri kerjasama juga. (walaupun kelas tu cikgu dah black list kan semalam)

kelas relef kedua adalah kelas 3B.kelas ni pun cikgu dah masuk semalam. jadi harini, teruskan dengan ujian IQ lagi yang lebih mencabar.

tetpi harini cikgu menipu beberapa perkara...
1- cikgu tak mengaku menjalani praktikal. bila ditanya dari sekolah man( jawab sekolah shah alam) ditanya sekolah apa( jawab seksyen 17). oleh kerana rasa bersalah menipu cikgu pun tambah, (tapi cuma 3 bulan aje kat sini)...
= tapi tak tahulah keberkesanannya.

2-cikgu pandai baca tulisan tamil....cikgu suruh mereka tulis nama mereka dalam tulisan tamil...kemudian mereka uji cikgu(cikgu boleh baca ke?.(jawab: boleh)
cuba baca( dah sah-sah cikgu suruh mereka tulis nama, jadi cikgu pun sebut la nama mereka sambil kononnya mengeja tulisan tamil tu...)

WAH CIKGU NI SANGAT PANDAI LAAA ( tapi syaratnyaa, hanya baca nama satu tulisan sahaja....pelajar kedua mintak cikgu baca nama dia...tapi...maafla...sekali aje...)

pelajar tu sebenarnya kagum kerana cikgu bagi soalan IQ test kepada mereka. (mereka tak tahu, sebenarnya soalan tu ada dalam buku...)

3- cuba la sekali dua sebut bahasa mandarin...tapi malangnya tersalah...tula( dulu cikgu belajar main-main bahasa mandarin. kena ulangkaji la balik ni...)
dapat sebut beberapa perkataan pun oklah...bukan dengan murid je, dengan cikgu pun perlu.

yela mana taknya, kita makan dengan dia( cikgu bahasa mandarin), tetiba kawan beliau pun datang. jadi tahu tahulah apa yang terjadi...(saya cuma paham yang mereka ada sebut beberapa nombor aje...huh.)


Teringat pesan dr Beh ( Buat supaya pelajar KAGUM dengan cikgu!)

tapi saya rasa bersalah pulak menipu.kalau cikgu menipu, anak murid berbohong!
mintak maaf la...lambat laun awak akan tahu juga kebenarannya. saya hanya praktikal...baru nak kenal tulisan tamil...baru nak ulangkaji Huayu...

No comments: